MINISTERSTVO  ŠKOLSTVA  SLOVENSKEJ  REPUBLIKY

UČEBNÝ PLÁN

Študijného odboru    3650 6 staviteľstvo

Forma a typ štúdia :  denné štúdium absolventov základnej školy

Kategórie a názvy

vyučovacích predmetov

Počet týždenných vyučovacích hodín v ročníku

Spolu

1.

2.

3.

4.

Všeobecnovzdelávacie predmety

20

14

12

10

56

slovenský jazyk a literatúra  a)

3(1)

2

2

3(1)

10(2)

cudzí jazyk  a)b)

3(3)

3(3)

3(3)

3(3)

12(12)

občianska náuka

-

1

1

1

3

dejepis

2

-

-

-

2

etická výchova/ náboženská výchova  c)

1/1

1/1

-

-

2/2

matematika  a)

4(1)

3(1)

3

-

10(2)

fyzika  a)

2

2(1)

-

-

4(1)

chémia

2

-

-

-

2

základy ekológie

1

-

-

-

1

telesná výchova  e)

2(2)

2(2)

3(3)

3(3)

10(10)

Odborné predmety

13

18

6

4

41

deskriptívna geometria  a)d)

2(2)

2(2)

-

-

4(4)

odborné kreslenie    a)d)

2(2)

1(1)

-

-

3(3)

výpočtová technika  a)d)

2(2)

-

-

-

2(2)

grafické informačné systémy  a)d)

-

1

-

-

1

staviteľstvo  a)f)g)

4

6

-

-

10

stavebné materiály  a)f)g)

3

-

-

-

3

stavebné stroje

-

2

-

-

2

prax  h)a)

-

3

-

-

3

stavebná mechanika  a)f)

-

3

-

-

3

geodézia     a)f)

-

-

3

-

3

ekonomika  a)f)

-

-

2

4(2)

6(2)

architektúra

-

-

1

-

1

voliteľné predmety  i)

*

*

14

17

31

stavebné konštrukcie  a)f)g)

-

-

3

3

6

pozemné staviteľstvo  a)f)g)

-

-

2 - 7

3 - 8

5 - 15

dopravné staviteľstvo  a)f)g)

-

-

6

8

14

mosty a tunely

-

-

-

2

2

železničné staviteľstvo  a)f)g)

-

-

5

7

12

železničná prevádzka

-

-

3

-

3

  traťové hospodárstvo

-

-

-

2

2

  stroje a zariadenia

-

-

-

1

1

  hydroekologické stavby   a)f)g)

-

-

5

10

15

  hydraulika a hydrológia  a)f)

-

-

3

-

3

  spracovanie odpadu

-

-

-

2

2

  požiarna prevencia

-

-

2

2

4

  technické prostriedky a výcvik

-

-

3

-

3

  požiarna taktika

-

-

-

2

2

  organizácia ochrany pred požiarmi

-

-

-

2

2

  rekonštrukcie a adaptácie  a)f)g)

-

-

6

8

14

  vzduchotechnika  a)f)g)

-

-

2

4

6

  vykurovanie  a)f)g)

-

-

5

5

10

  zásobovanie vodou a kanalizácia a)f)g)

-

-

4

4

8

  zásobovanie plynom  a)f)g)

-

-

-

3

3

  účtovníctvo  a)d)

-

-

3

-

3

  marketing   a)f)

-

-

-

2

2

  manažment  a)f)

-

-

-

3

3

záhradná a krajinná tvorba  a)d)g)

-

-

3

4

7

  základy záhradníctva  a)f)

-

-

3

3

6

dendrológia  a)f)

-

-

2

2

4

záhradné stavby

-

-

1

2

3

  biológia  a)f)

-

-

2

-

2

  urbanizmus  f)

-

-

-

2

2

  mechanika  a)f)        

2

  dejiny umenia        

2

  drevené a kovové konštrukcie        

2

  vodohospodárske stavby        

2

  cvičenia z architektúry  a)d)        

2

  právo životného prostredia        

2

  adaptácie a rekonštrukcie stavieb        

2

  prax        

1 - 3

  zakladanie stavieb        

2

administratíva a korešpondencia  a)d)        

2 - 4

  energetické hospodárstvo        

1

  architektonické cvičenia  a)d)        

2

  architektonická tvorba  a)d)        

2

  ekológia v stavebníctve        

2

  hospodárske právo        

2

inžinierske stavby  a)f)        

2 - 3

  podnikový manažment a marketing        

2

vybrané state z odboru        

2

výpočtová technika v odbore  a)d)        

4

chémia v ochrane pred požiarmi  a)f)        

2

cvičenia z matematiky  a)        

2

konverzácia v cudzom jazyku  a)

2

výchova k podnikaniu        

2 - 4

seminár z fyziky  a)        

2

psychológia práce        

1

úvod do sveta práce        

1

odpadové hospodárstvo

1 - 2

aplikovaná ekonómia

2 - 4

manažment osobných financií        

2

Rozširujúce hodiny     j)

*

2

2

3

7

Spolu

33

34

34

34

135

Nepovinné predmety  k)

2

2

2

2

8

športové hry        

8

pohybová príprava        

8

dopravná výchova        

4

ochrana človeka a prírody          

Poznámky :

a)     Trieda sa môže deliť na skupiny podľa ods.1, 2, 3 § 6 Smerníc Ministerstva školstva SSR a Ministerstva zdravotníctva

        SSR č. 7827/1985 - 21 o stredných školách z 11. júla 1985 (ďalej len Smernice).

b)     Vyučuje sa jeden z jazykov : jazyk anglický, francúzsky, nemecký, ruský, španielsky.

c)     Vyučuje sa predmet etická výchova alebo predmet náboženská výchova podľa záujmu žiakov. Na vyučovanie etickej

        výchovy sa odporúča vytvárať skupiny najviac s počtom 20 žiakov. Predmety sa neklasifikujú, na vysvedčení žiaka

        a v katalógu sa uvedie "absolvoval/-a".

d)     Predmet má charakter cvičení.

e)     V predmete telesná výchova možno vyučovať jednu hodinu týždenne aj v popoludňajších hodinách a spájať

        ju do viachodinových celkov. Súčasťou vyučovania môže byť aj týždenný výchovno-výcvikový kurz v prvom a/alebo

        v druhom ročníku.

f)      Predmet má charakter cvičení, možno ho spájať do viachodinových celkov.

g)     Podmienkou úspešného ukončenia ročníka v predmete je odovzdanie všetkých predpísaných grafických a textových

        prác podľa učebnej osnovy, ktoré sú spracované na vyhovujúcej úrovni klasickou metódou alebo pomocou grafického

        počítačového softwéru.

h)     Súčasťou predmetu prax je odborná prax, ktorú žiaci absolvujú počas štúdia v 2. a 3. ročníku (alebo vo 4. ročníku podľa

        oblasti) v rozsahu 10 pracovných dní a 6 hodín za jeden deň v súlade s Výkladom hlavných foriem praktického vyučovania

        na stredných školách a odborných učilištiach, schváleného MŠV SR dňa 15. decembra 1994 pod č.5651/1994-212.

i)      Žiaci si môžu podľa záujmu a potrieb  vybrať voliteľné predmety v rozsahu vymedzenom pre voliteľné predmety.

        Výber voliteľných predmetov sa realizuje podľa záujmu a potrieb žiakov s ohľadom na získanie požadovaných vedomostí

        a zručností potrebných pre výkon povolania a činnosti v oblasti pozemného staviteľstva, dopravného staviteľstva,

        železničného staviteľstva, hydroekologických stavieb, ochrany pred požiarmi, rekonštrukcií a adaptácií budov, technického

        zariadenia budov, stavebného manažmentu alebo záhradnej a krajinnej tvorby. Na štúdium voliteľných predmetov možno

        vytvárať skupiny žiakov z rôznych tried alebo ročníkov pri dodržaní Smerníc.

j)      Rozširujúce hodiny sú prostriedkom na modifikáciu učebného plánu a súčasne na vnútornú a vonkajšiu diferenciáciu

        štúdia na strednej škole. O ich využití rozhoduje vedenie školy na základe vlastnej koncepcie výchovy a vzdelávania,

        zohľadňujúc záujmy žiakov a ich rodičov ako aj priestorové a personálne podmienky školy. Rozširujúce hodiny posilňujú

        profil žiakov, umožňujú dôkladnejšiu prípravu na maturitné skúšky a prijímacie konanie na ďalšie štúdium. Ďalej umožňujú

        efektívne využitie medzi predmetových poznatkov na vyššej úrovni. Rozširujúce hodiny možno využiť na posilnenie

        hodinovej dotácie povinných predmetov a voliteľných predmetov alebo na zaradenie ďalších voliteľných predmetov

        uvedených v učebnom pláne.

k)     Žiak si môže vybrať jeden povinný predmet, dva nepovinné predmety iba v prípade, ak jedným z týchto predmetov sú

        športové hry. Na vyučovanie nepovinných predmetov možno vytvárať skupiny žiakov z rôznych tried a ročníkov pri dodržaní

        Smerníc. Z hľadiska odborno - metodického môže riaditeľ školy povoliť spájanie hodín nepovinných predmetov do

        viachodinových celkov. Nepovinné predmety sa neklasifikujú, na vysvedčení žiaka  a v katalógu sa uvedie "absolvoval/-a".

l)      Povinnou súčasťou výchovy a vzdelávania žiakov stredných škôl v SR je učivo "Ochrana človeka a prírody". Obsah učiva

        sa realizuje vo vybraných predmetoch, účelových cvičeniach a v samostatnom kurze na ochranu človeka a prírody. Kurz

        je organizovaný v 3. ročníku v trvaní 3-5 dní a je súčasťou plánu práce školy.

m)    Riaditeľ školy môže na základe odporúčania predmetovej komisie vykonať v učebnom pláne v jednotlivých ročníkoch úpravy

        až do 10% celkového počtu týždenných vyučovacích hodín. Pri týchto úpravách nie je možné zrušiť žiadny vyučovací

        predmet alebo do skupiny povinných predmetov zaradiť nový povinný predmet.

n)     V jednotlivých vyučovacích predmetoch má vyučujúci možnosť upraviť obsah učiva až do výšky 30% v každom ročníku

        zaradením nových poznatkov, vyplývajúcich z aktuálneho rozvoja vedy a techniky a z potreby prispôsobiť učivo aktuálnym

        potrebám odboru, trhu práce, regiónu alebo špecifickým potrebám školy. Zmeny v obsahu učiva navrhuje príslušná

        predmetová komisia.

o)     Žiaci v každom ročníku môžu absolvovať exkurzie (1 až 2 dni v školskom roku) na prehĺbenie, upevnenie a rozšírenie

        poznatkov získaných v teoretickom vyučovaní. Exkurzie sú súčasťou výchovno - vzdelávacieho procesu. Ich rozsah

        a obsah schvaľuje riaditeľ školy v súlade s učebným plánom. Pripravuje a vedie ich učiteľ, ktorého vyučovací predmet

        najviac súvisí s obsahom exkurzie. Organizácia exkurzií musí byť v súlade so Smernicami.

p)     Vyučujúci sú povinní zohľadňovať otázky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a starostlivosti o životné prostredie.

q)     Výučba sa realizuje v 1.,2. a 3. ročníku v rozsahu 33 týždňov, vo 4. ročníku 30 týždňov.

r)      Neoddeliteľnou súčasťou učebného plánu sú prílohy, v ktorých sú uvedené zoznamy schvaľovacích doložiek učebných

        osnov predmetov (všeobecnovzdelávacích, odborných, voliteľných, nepovinných).

 

Schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky dňa 1. júna 2005 pod číslom

CD-2005-1690/9863-41:093 s platnosťou od 1. septembra 2005 začínajúc 1. až 3. ročníkom.