MINISTERSTVO ŠKOLSTVA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
UČEBNÝ PLÁN
Študijného odboru 3692 6 00 geodézia, kartografia a kataster
Forma a typ štúdia : denné štúdium absolventov základnej školy
Kategórie a názvy vyučovacích predmetov |
Počet týždenných vyučovacích hodín v ročníku |
Spolu |
||||
1. |
2. |
3. |
4. |
|||
A |
POVINNÉ VYUČOVACIE PREDMETY |
33 |
33 |
34 |
33 |
133 |
1. |
Spoločenskovedné |
9 |
9 |
7 |
6 |
31 |
slovenský jazyk a literatúra |
3(1) |
2 |
3 |
2(1) |
10(2) |
|
cudzí jazyk |
3(3) |
3(3) |
3(3) |
3(3) |
12(12) |
|
občianska náuka |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
|
dejepis |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
|
etická výchova/ náboženská výchova |
1/1 |
1/1 |
- |
- |
2/2 |
|
2. |
Matematicko-prírodovedné |
8 |
6 |
4 |
- |
18 |
matematika |
4(1) |
4(1) |
4(1) |
- |
12 |
|
fyzika |
3 |
2(1) |
- |
- |
5(1) |
|
ekológia |
1 |
- |
- |
- |
1 |
|
3. |
Telesná výchova |
2(2) |
2(2) |
3(3) |
3(3) |
10(10) |
4. |
Odborné |
14 |
16 |
20 |
24 |
74 |
geografia |
1 |
- |
- |
- |
1 |
|
náuka o teréne |
1 |
- |
- |
- |
1 |
|
informatika |
2(2) |
- |
2 |
2 |
2(2) |
|
deskriptívna geometria |
3(3) |
2(2) |
- |
- |
5(5) |
|
kartografické rysovanie |
2(2) |
2(2) |
- |
- |
4(4) |
|
geodézia |
2 |
3 |
4 |
3 |
12 |
|
prax |
3(3) |
4(4) |
4(4) |
5(5) |
16(16) |
|
geodetické výpočty |
- |
2(2) |
4(4) |
2(2) |
8(8) |
|
mapovanie |
- |
3 |
2 |
- |
5 |
|
pozemkové evidencie |
- |
- |
2(1) |
- |
2(1) |
|
automatizácia zobrazovacích prác |
- |
- |
2(2) |
- |
2(2) |
|
fotogrametria |
- |
- |
2(1) |
1 |
3(1) |
|
kartografia |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
kataster nehnuteľností |
- |
- |
- |
2(1) |
2(1) |
|
aktualizácia geodetických informácií |
- |
- |
- |
3 |
3 |
|
geografické informačné systémy |
- |
- |
- |
2(2) |
2(2) |
|
ekonomika |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
Voliteľné predmety |
- |
- |
- |
2(2) |
2(2) |
|
B |
VOLITEĽNÉ VYUČOVACIE PREDMETY |
- |
- |
- |
2 |
2 |
automatizácia zobrazovacích prác |
- |
- |
- |
2(2) |
2(2) |
|
matematika |
- |
- |
- |
2(2) |
2(2) |
|
občianske a pozemkové právo |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
manažment |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
základy staviteľstva |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
fyzikálny seminár |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
diaľkový prieskum Zeme |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
C |
NEPOVINNÉ PREDMETY |
Poznámky :
Riaditeľ školy v učebných plánoch môže na základe odporúčania predmetovej komisie vykonať úpravy celkového počtu týždenných hodín v rozsahu 10%. Pri týchto úpravách sa musia zachovať všetky povinné vyučovacie predmety a príslušná týždenná výmera vyučovacích hodín.
Obsah učiva sa môže upraviť až do 30% jeho rozsahu zaradením nových poznatkov vyplývajúcich z rozvoja vedy a techniky, z aktuálnych otázok prechodu na trhovú ekonomiku a prispôsobenia učiva špecifickým podmienkam školy.
Škola môže na základe požiadaviek rezortu, s prihliadnutím na možnosť uplatnenia absolventov a na svoje podmienky, navrhnúť na schválenie MŠ SR aj ďalšie voliteľné predmety a odborné zameranie. Za kvalitu vyučovania takto zavedených predmetov a odborných zameraní zodpovedá riaditeľ školy. Výber voliteľných predmetov sa realizuje podľa záujmu žiakov a špecifických regionálnych podmienok a okruhu pôsobenia školy. Žiak si volí jeden voliteľný predmet a na vyučovanie sa môžu spájať žiaci z rôznych tried toho istého ročníka.
Počet hodín v zátvorke udáva počet hodín cvičení z celkového počtu týždenných vyučovacích hodín predmetu, pri ktorých možno triedu deliť na skupiny podľa platných predpisov.
V predmete telesná výchova možno vyučovať jednu hodinu týždenne aj v popoludňajších hodinách a spájať ju do viachodinových celkov. Na školách, kde nie sú vytvorené vyhovujúce podmienky, možno znížiť počet hodín na dve. V 1. a 2. ročníku je súčasťou vyučovania týždenný telovýchovno-výcvikový kurz ( so zameraním na lyžiarsky výcvik, plavecký výcvik, resp. turistiku) v rozsahu 5 dní (7 hodín denne).
Súčasťou povinného všeobecného vzdelania žiakov stredných škôl v SR je výchova zameraná na ochranu človeka a prírody, ktorá sa uskutočňuje uplatňovaním učiva vo vybraných predmetoch, jeho integrovaním a rozširovaním v účelových cvičeniach a upevňovaním v samostatnom kurze. Cvičenia sa uskutočňujú v 1. a 2. ročníku stredných škôl, dva razy ročne, v rozsahu 6 vyučovacích hodín v teréne. Kurz sa organizuje v 3. ročníku v trvaní 3-5 dní po 7 hodín denne. Formu kurzu upresní riaditeľ školy podľa možností a miestnych podmienok školy.
Žiak si môže vybrať jeden nepovinný predmet, prípadne dva, ak jedným z nich je náboženská výchova alebo športové hry.
Súvislá prax je súčasťou predmetu prax, ktorú žiak absolvuje počas štúdia alternatívne :
1. ročník – v rozsahu 10 pracovných dní (6 hodín denne) ako odborná /učebná/ prax na konci školského roka,
2. ročník – v rozsahu 15 pracovných dní (6 hodín denne) ako odborná /učebná/ prax na konci školského roka 10 dní a ako učebná prax 5
dní na konci školského roka.
3. ročník – v rozsahu 10 pracovných dní (6 hodín denne) ako odborná /učebná/ prax na konci školského roka.
Prehľad vyučovania v týždňoch : v období september – jún
Činnosť |
Počet týždňov v ročníku |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
|
Vyučovanie podľa rozpisu učiva |
34 |
34 |
34 |
30 |
Súvislá prax |
2 |
3 |
2 |
- |
Telovýchovno-výcvikový kurz |
1 |
1 |
- |
- |
Kurz na ochranu človeka a prírody |
- |
- |
1 |
- |
Maturitná skúška |
- |
- |
- |
2 |
Časová rezerva |
3 |
2 |
3 |
5 |
Spolu |
40 |
40 |
40 |
37 |