PLÁN PRÁCE
ŠKOLSKÝ ROK 2005/2006
Plán práce predmetovej komisie všeobecnovzdelávacích predmetov
Plán práce výchovného poradcu a koordinátora drogovej prevencie
ORGANIZÁCIA ŠKOLSKÉHO ROKA 2005/2006
Vyučovanie:
V súlade s vyhláškou MŠMŠ SR č. 122/1992 Zb. o organizácii školského roka na základných a stredných školách sa určuje obdobie školského vyučovania a školských prázdnin. Odbobie školského vyučovania ( ďalej len „ vyučovania „ ) sa začína 1. septembra 2005 a končí sa 30. júna 2006. Člení sa na prvý a druhý polrok nasledovne:
a) prvý polrok sa začína 1. septembra 2005, slávnostné otvorenie školského roka a vyučovanie sa začína 5. septembra 2005
( pondelok ) a končí sa 31. januára 2006 ( utorok ),
b) druhý polrok sa začína 1. februára 2006, vyučovanie sa začína 2. februára 2006 ( štvrtok ) a končí sa 30. júna 2006 ( piatok ).
Prázdniny:
a) jesenné prázdniny sa začínajú 28. októbra 2005 ( piatok ) a končia sa
1. novembra 2005. Vyučovanie sa začína 2. novembra 2005 ( streda ),
b) vianočné prázdniny sa začínajú 23. decembra 2005 ( piatok ) a končia sa
2. januára 2006. Vyučovanie sa začína 3. januára 2006 ( utorok ),
c) polročné prázdniny sú 3. februára 2006 ( piatok ). Vyučovanie sa začína
6. februára ( pondelok ).
d) jarné prázdniny sú v jednotlivých krajoch nasledovne:
6. marca – 10. marca 2006, Trenčiansky kraj.
e) veľkonočné prázdniny sa začínajú 13. apríla 2006 ( štvrtok ) a končia sa
18. apríla 2006 ( utorok ) . Vyučovanie sa začína 19. apríla 2006.
Maturita 2006
3. apríl 2006 – PFIČ zo slovenského jazyka a literatúry
Termín ústnej formy internej časti:
22. máj – 9. jún 2006
Všeobecne záväzné právne predpisy a koncepčné materiály
Zákon č. 131/2005 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 553/2003 Z.z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákonov č. 369/2004 a zákona č. 81/2005 Z.z. a o doplnení zákona č. 311/2001 Z.z. Zákonníka práce v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 365/2004 Z.z. o rovnakom zaobchádzaní v niektorých oblastiach a o ochrane
pred diskrimináciou a o zmene a dopĺnení niektorých zákonov (antidiskriminačný zákon ).
Nariadenie vlády SR č. 238/2004 Z.z. o rozsahu vyučovacej činnosti a výchovnej
činnosti pedagogických zamestnancov,
Vyhláška MŠ SR č. 291/2004 Z.z., ktorou sa určujú podrobnosti o spôsobe ustanovenia
orgánov školskej samosprávy o ich zložení, o ich organizačnom a finančnom zabezpečení,
Vyhláška MŠ SR č. 311/2004 Z.z. o poskytovaní štipendií žiakom stredných škôl,
Vyhláška MŠ SR č. 706/2004 Z. z. , ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠ SR č. 145/1996 Z.z. o prijímaní na štúdium na stredných školách v znení neskorších predpisov.
Vyhláška MŠ SR č. 510/2004 Z.z. o ukončovaní štúdia na stredných školách a o ukončovaní prípravy v odborných učilištiach a učilištiach.,
Vyhláška MŠ SR č. 137/2005 Z.z. o školských inšpekciach,
Metodický pokyn č. 5/2005 – E z 11. marca 2005 k vyplňaniu nových školských tlačív k maturitnej skúške
Metodické pokyny
MŠ SR zo dňa 31. augusta 2004 číslo CD – 2004- 12003/23597-1: 095 s platnosťou od septembra 2004 k výchove a vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách. Metodické pokyny na hodnotenie a klasifikáciu žiakov s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách. Záznam o evidencii individuálne integrovaného žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v základnej a strednej školy ( formulár ). Metodicko- informatívny materiál MŠ SR zo dňa 31. augusta 2004 číslo CD- 2004-12004/23602-1:095 s platnosťou od 2. septembra 2004 „ Žiak s poruchami správania v základnej a strednej škole „.
Metodický materiál k integrácii – vypracovala Štátna školská inšpekcia, Bratislava 2004 materiál je zverejnený na web stránke MŠ SR,
Pokyn MŠ SR č. 1/2004 – E z 1. decembra 2004, ktorým sa upravuje postup školy pri určovaní priemerného prospechu žiakov základných škôl na účely poskytovania dotácie na štipendium pre dieťa v hmotnej núdzi,
Pokyn MŠ SR č. 4/2005- E z 1. marca 2005, ktorým sa určuje postup poskytovania finančných prostriedkov zriaďovateľom škôl na riešenie havarijných situácii.
za šk. rok 2004/2005
1. Výchovnovzdelávací proces:
Úlohy VVP v školskom roku 2004/2005 boli splnené.
- Hlavná pozornosť bola venovaná realizácii vyhlášky MŠ SR č. 510/2004 Zb.
zákonov o ukončení štúdia.
Štúdium úspešne ukončilo : 23 študentov nadstavbového štúdia a
6 študentov štúdia jednotlivých predmetov
maturitnou skúškou.
75 žiakov 3. ročníkov učebných odborov murár,
stolár, inštalatér, maliar a klampiar
so záverečnou skúškou- výučný list
9 žiakov 2.ročného učebného odboru stavebná
výroba so záverečnou skúškou – záverečné
vysvedčenie
- Teoretické vyučovanie a OV boli zabezpečené v plnom rozsahu,
- Výsledky VVP ( viď tabuľka )
- Vyučovanie doplnených osnov a tém. Plánov – enviromentálna výchova, OČAP, Výchova k rodičovstvu boli zabezpečené,
- Pozornosť bola venovaná problémovým žiakom, komunikácii s rodičmi,
( výchovný poradca, triedny učitelia ), Úradom soc. vecí a rodiny a KPPP,
- Bola vybudovaná učebňa informatiky, na ktorej sa zabezpečilo vyučovanie v plnom rozsahu,
- Celý pedagogický zbor učitelia aj MOV zabezpečovali aktívnu ochranu žiakov pred sociálno patologickými javmi – záškoláctvo, užívanie
alkoholických nápojov, drog a fajčenie ( zákon o ochrane nefajčiarov )
- Triedny učitelia a MOV si splnili úlohy na požadovanej úrovni.
2. Výchovný poradca a koordinátor drogovej závislosti:
Výchovný poradca si svoje úlohy splnil.
Bola zabezpečená spolupráca: triedny učiteľ – rodičia
výchovný poradca – triedny učiteľ
výchovný poradca – rodičia
výchovný poradca – KPPP
výchovný poradca – Úrad soc. vecí a rodiny
V rámci prevencie voči negatívnym soc. patologickým javom sa premietali všetky
dostupné zakúpené videokazety zamerané boju proti drogám, fajčeniu a alkoholizmu.
- Výchova k rodičovstvu
- Ľudské telo
V rámci duševného zdravia – video „ Stres „
Počas školského roka sme sa zúčastnili rôznych aktivít:
Výstava – Zdravý životný štýl
Kultúrne akcie – divadelné predstavenia
Zabezpečili sme vyvesenie plagátov boja proti rasizmu, xenofóbii , intolerancie a proti
drogám, ktoré sme vysvetľovali na hodinách Obč. náuky, náuky o spoločnosti a na
triednických hodinách.
3. Besedy, výstavy, exkurzie, súťaže:
Plán bol splnený v plnom rozsahu.
Významné akcie:
- účasť na výstave v BRNE so zameraním na stavebníctvo
- zdravý životný štýl –TMM
- architektúra v meste TN ( piaristický chrám )
- tématické exkurzie – návšteva stavenísk
- súťaž BOZP ( SOU stav. sa umiestnilo na 3.mieste v rámci SOU stavebných )
- matematická súťaž
4. Ekológia a enviromentálna výchova:
Plán ekológie a enviromentálnej výchovy bol splnený.
Na OV žiaci plnili úlohy podľa plánu EV. Na hodinách ekológie, jednotlivých predmetoch a triednických bolo vhodne zaradené video:
- slovenské ekosystémy
- Slovensko krajina pod Tatrami
- životné prostredie Slovenska
- voda surovina v nebezpečenstve
- vodné dielo Gabčíkovo
5. Činnosť predmetových komisií:
Predmetové komisie si svoje úlohy splnili.
- zasadali pravidelne a podľa potreby
- schválili plán práce
- schválila tematické plány na šk. rok 2004/2005
- prejednala výsledky ½ a koncoročných hodnotení
- prejednala komisionálne skúšky – viď zápisnice
6. Účasť na športových súťažiach
SOU stavebné sa zúčastnilo športových akcii organizovaných mestom Trenčín. Jednalo sa o cezpoľný beh, minifutbal, veľký futbal, halový futbal, basketbal, stolný tenis, šachy. Škola sa zúčastnila aj turnaja v halovom a veľkom futbale o pohár „ Victory sport „, kde v halovom futbale postúpilo naše mužstvo do 2. kola, ktoré sa organizovalo v Pravenci.
predmetovej komisie všeobecnovzdelávacích predmetov pre šk. rok 2005/2006
Predmety : SJ,NJ, AK, ON, TV, MAT, FYZ, CH, DEJ, EKOL, NoS,
Predseda PK : Mgr. ADAMCOVÁ
Členovia PK : Ing. HROMNÍK Ing. DANÁČ, Mgr. KOKOŠKA, Ing. STAŠ, Mgr. ZAJAC
Úlohy v školskom roku 2005/2006:
Úsilie vyučujúcich sa bude zameriavať na prípravu vyučovacej hodiny, nielen z hľadiska obsahu, ale i formy. Budeme hľadať také metódy práce, ktoré podporujú samostatnosť žiakov a ich aktivitu. Na hodinách literatúry využijeme formu referátov z prečítanej literatúry.
Vo všetkých predmetoch budeme dbať na osvojenie si základného učiva. Učivo budeme aktualizovať úpravou tématických plábov. Talentovaných žiakov zapojíme do matematickej olympiády. K zaostávajúcim žiakom zvolíme individuálny prístup. Pozornosť budeme venovať aj žiakom navštevujúcim nadstavbové štúdium.
Osobný rast učiteľov :
Časový plán práce PK
- tématické plány
- enviromentálna výchova v v EKL u SJL
- hodnotenie komisionálnych skúšok a opravných skúšok
- vypracovanie a schválenie plánu PK
- úlohy pre vyučujúcich jednotlivých predmetov
- spojenie teórie s praxou vo výchovno-vyučovacom procese
- príprava a hodnotenie polročných prác z MAT a SJL
- konzultácie pre slabo prospievajúcich žiakov
- použitie odbornej literatúry a iných učebných pomôcok na hodinách
- hodnotenie výchovno – vyučovacích výsledkov v I. polroku
- výsledky komisionálnych skúšok
- príprava MS a ZUS
- hodnotenie matematickej súťaže a iných súťaží
- hodnotenie výchovno- vyučovacích výsledkov za II.polrok
- príčiny neprospievania žiakov
- komisionálne a opravné skúšky
- vyhodnotenie MS a ZUS
- vyhodnotenie práce PK
PK pre odborné predmety
PROFESIE:
inštalatér, murár, stavebná výroba, stolár, maliar, stavebníctvo, drevárska výroba, klampiar stav. výroby
UČITELIA:
p. Gáborová – predseda
Ing. Bašná, Ing. Hyžová Agnesa, Ing. Hyžová Soňa, Ing. Rástočná, Ing. Hancková, Ing. Klobušníková.
MAJSTRI OV:
p. Zbín, p. poláček, p. Majtán, p. Trokan, p. Kováč J., p. Kováč M., p. Ďuržo, p. Zuštín, p. Hlucháň, p. Švančárek, p. Holba, p. Breznický,
p. Vlna, p.Bc Rehák.
Zameranie činnosti
- pre školský rok 2005/2006 vypracovať tématické plány inštalatér, maliar a murár podľa nových učebných osnov, teoretické vyučovanie a OV.
- schváliť a pripomienkovať tématické plány- presuny učiva podľa požiadaviek OV
- aktívne spolupracovať s majstrami OV
- rozvíjať medzipredmetové vzťahy
- navštevovať žiakov na OV
- kontrolovať absenciu a ihneď ju riešiť
- okamžite riešiť problémy
- venovať sa výchove k rodičovstvu, ochrane životného prostredia
- venovať sa neprospievajúcim žiakom, hľadať ich dôvody
- spolupracovať s výchovným poradcom a koordinátorom drogovej závislosti
- organizovať odborné exkurzie, návštevy rôznych podujatí
- zdôrazňovať bezpečnosť práce, dodržiavať bezpečnostné predpisy
- pomáhať žiakom pri prekonávaní adaptačných problémov
- prípravné pohovory k ZUS, maturitným skúškam
- kontakty na firmy
- pripraviť prezentáciu SOU T: od septembra
- navštevovať výchovných poradcov a žiakov ZŠ počas šk. roka – voľba povolania
Časový plán zasadnutí PK šk. rok 2005/2006
August – september
1. Zahájenie práce v PK v šk. roku 2005/2006
Termín : august 2005 Zabezpečí: predseda PK
2. Vypracovanie a schválenie témat plánov
Termín: august 2005 Zabezpečí: predseda PK
3. Vyhodnotenie komisionálnych skúšok a skúšok v náhradnom termíne
Termín: august 2005 Zabezpečí: predseda PK
4. Schválenie plánu exkurzií
Termín: september 2005 Zabezpečí: predseda PK , Z TeV, Z OV
November - december
1. Riešenie slabo prospievajúcich žiakov, opatrenia – ¼ ročná klasifikačná porada.
Termín: november 2005 Zabezpečí: predseda PK, Z TeV, Z OV
2. Vzájomná hospitácia, odovzdávanie si skúsenosí
3. Plnenie učebných osnov
Termín: december 2005 Zabezpečí: predseda PK, učitelia, MOV
Január- február
1. Vyhodnotenie výchovno – vyučovacích výsledkob za I. polrok
Termín : január 2006 Zabezpečí: členovia PK
2. Opatrenia na skvalitnenie výsledkov
Termín: február 2006 Zabezpečí: všetci učitelia PK
Marec – apríl
1. Príprava a schválenie maturitných tém.
Termín: 15.marec 2006 Zabezpečí: Z TeV, predseda PK, učitelia jedn. predmetov
2. Výchovné využitie – Deň učiteľov
Termín: marec 2006 Zabezpečí: členovia PK
3. Spolupráca s výchovným poradcom
¾ ročná klasifikačná porada – upozornenie na neprospievajúcich žiakov
Termín: apríl 2006 Zabezpečí: predseda PK, členovia PK
4. Príprava a schválenie tém na ZUS
Termín: apríl 2006 Zabezpečí: predseda PK, členovia PK
Máj – jún
1. Príprava na ZUS
Termín: máj 2006 Zabezpečí: predseda PK
2. Zhodnotenie práce PK
3. Výchovno – vyučovacie výsledky – rozbor príčin neprospievajúcich žiakov
a návrh na ich odstránenie
4. Návrhy na zabezpečenie činnosti PK
5. Vyhodnotenie exkurzií
Zabezpečí: predseda a členovia
Odborný rast učiteľov a majstrov OV
- účasť na odborných seminároch poriadaných rezortom KÚ, V I A C,
- účasť na rôznych kultúrno-spoločenských podujatiach mesta ( dni otvorených dverí )
- Ing. Hromník – dvojročné štúdium riadiacich pracovníkov – 2.ročník
- Ing. Danáč - dvojročné štúdium riadiacich pracovníkov - 2.ročník
- Ing. Hyžová Soňa – druhý ročník DPŠ
- Ing. Staš - druhý ročník DPŠ
exkurzií na školský rok 2005/2006
Drevárska a nábytkárska výroba, stolár:
September – odborný veľtrh drevo+ les Nitra
Október - medzinárodný veľtrh WOOD – TER Brno
November - výrobná prevádzka B.N.L. s.r.o. Považany
Apríl – máj – Vercajch, výstava Trenčín
Apríl – máj - Zdravý životný štýl, výstava Trenčín
Stavebníctvo:
Október – výstavba polyfunkčného domu MAX Trenčín
Marec – CONECO 2006
Apríl – máj Vercajch, výstava Trenčín
Zdravý životný štýl, výstava Trenčín
Október – tehelňa Lučenec, cementáreň Ladce
December – Exkurzia Viedeň – NJ, architektúra
Marec – CONECO, Bratislava
Apríl - stavebný veľtrh Brno
Máj – november - exkurzie na stavbách
Slovenský jazyk, Dejepis:
Apríl – máj – návšteva divadelného predstavenia ( Nitra, Bralo, Bzince, Modra, Tajov )
Máj- jún – návšteva hradu, galérie, múzea, piaristického kostola, synagogy
V rámci tématických plánov:
Farebné riešenia fasád – Trenčín výstavy – výtvarné. Architektúra historických pamiatok Trenčín
- stavby v okolí
- kotolne
- čističky odpadových vôd
- kotly – kostolná
- zdravotné technické zariadenia
- výstavy poriadané TMM
- výstava AQUA
- Vercajch
- Triedni učitelia výlety
športových činností na školský rok 2005/2006
Športové akcie organizované školou:
I. Marec 2006 – veľkonočný turnaj o putovný pohár riaditeľa školy v halovom futbale – kvalifikácia I.
II. Marec 2006 – veľkonočný turnaj o putovný pohár riaditeľa školy v halovom futbale – kvalifikácia II + finále + vyhodnotenie.
III. V mesiacoch máj a jún podľa rozvrhov hodín a termínov maturitných a záverečných skúšok sa uskutočnia účelové cvičenia
číslo I. a II. so žiakmi prvého a druhého ročníka.
Športové akcie organizované mestom Trenčín a KCVČ:
SOU stavebné sa prihlásilo do športových súťaží organizovaných mestom Trenčín a KCVČ na základe ponukové listu v týchto súťažiach:
- cezpoľný beh – 28.9.2005 na Ostrove
- basketbal
- stolný tenis
- plávanie
- volejbal
- halový futbal
- malý futbal
- veľký futbal
- šach
Všetky termíny uvedených súťaží budú postupne upresňované mestom Trenčín a KCVČ podľa kapacít v meste.
práce výchovného poradcu a koordinátora drogovej prevencie na školský rok 2005/2006
Depistáž – mapovanie problémových žiakov – dotazníky a iné metódy v spolupráci s triednymi učiteľmi, majstrami OV, psychológmi.
Oboznámenie žiakov a spolupracovníkov s výchovným poradenstvom s dôrazom na „ vstupy „ do tried.
Pomáhať žiakom prekonávať adaptačné problémy vo zvolenej profesii.
Problémovým žiakom venovať zvýšenú pozornosť na všetkých vyučovacích hodinách a OV.
Hľadať príčiny ich zlýhavania v prospechu, správaní, hľadať podmienky na konsolidáciu ich vývinu, uskutočňovať pohovory.
Zabezpečovať prieskumy, akcie týkajúce sa najaktuálnejších otázok a problémov ( drogy, alkoholizmus, fajčenie, trestná činnosť ).
V spolupráci s triednymi učiteľmi, majstrami OV, rodičmi, lekárkou riešiť neprítomnosť žiaka ( ihneď ).
Problémy riešiť podľa potreby systematicky.
Udržiavať kontakty s rodičmi.
Venovať starostlivosť nadaným žiakom.
Vykonávať konzultačnú činnosť pre žiakov, ich zákonných zástupcov, sociálnych pracovníkov s cieľom napomáhať žiakovi pri riešení osobného, osobnostného, vzdelanostného a profesionálneho vývinu a orientácie.
Zúčastňovať sa odborných seminárov pre koordinátorov drogovej prevencie organizovaných KPPP. Na uvedené akcie podľa možnosti vysielať aj žiakov.
Organizovať a zúčastňovať sa rôznych podujatí s drogovou tématikou.
Spolupracovať s OR PZ v Trenčíne v oblasti prevencie ( krimilnalita mládeže, vyhľadávanie drog, ako sa chrániť pred drogou... ).
Spolupracovať s KPPP v Trenčíne, sociálnymi kurátorkami, psychológmi, lekármi.
Odborne vystupovať na pedagogických poradách, PK, vedení školy.
Evidovať problémových žiakov, viesť záznamy o poradenstve, pohovoroch, riešeniach.
Zriadiť a vybudovať kabinet výchovného poradcu ( literatúra, informačné a metodické materiály, právne normy, videofilmy, počítačové programy a pod ).