PLÁN  PRÁCE

ŠKOLSKÝ ROK 2005/2006

 

 

ORGANIZÁCIA ŠKOLSKÉHO ROKA 2005/2006

      V súlade s vyhláškou MŠMŠ SR č. 122/1992 Zb. o organizácii školského roka na základných a stredných školách sa určuje obdobie školského vyučovania a školských prázdnin. Odbobie školského vyučovania ( ďalej len „ vyučovania „ ) sa začína 1. septembra 2005 a končí sa 30. júna 2006. Člení sa na prvý a druhý polrok nasledovne:

a)       prvý polrok sa začína 1. septembra 2005, slávnostné otvorenie školského roka a vyučovanie sa začína 5. septembra 2005

( pondelok ) a končí sa 31. januára 2006 ( utorok ),

b)       druhý polrok sa začína 1. februára 2006, vyučovanie sa začína 2. februára 2006 ( štvrtok ) a končí sa 30. júna 2006 ( piatok ).

a)      jesenné prázdniny sa začínajú 28. októbra 2005 ( piatok ) a končia sa

               1. novembra 2005. Vyučovanie sa začína 2. novembra 2005 ( streda ),

b)      vianočné prázdniny sa začínajú 23. decembra 2005 ( piatok ) a končia sa

               2. januára 2006. Vyučovanie sa začína 3. januára 2006 ( utorok ),

c)      polročné prázdniny sú 3. februára 2006 ( piatok ). Vyučovanie sa začína

               6. februára ( pondelok ).

d)      jarné prázdniny sú v jednotlivých krajoch nasledovne:

               6. marca – 10. marca 2006, Trenčiansky kraj.

e)      veľkonočné prázdniny sa začínajú 13. apríla 2006 ( štvrtok ) a končia sa

               18. apríla 2006 ( utorok ) . Vyučovanie sa začína 19. apríla 2006.

                     3. apríl 2006 – PFIČ zo slovenského jazyka a literatúry

               Termín ústnej formy internej časti:

               22. máj – 9. jún 2006

Zákon č. 131/2005 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 553/2003 Z.z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákonov č. 369/2004 a zákona č. 81/2005 Z.z. a o doplnení zákona č. 311/2001 Z.z. Zákonníka práce v znení neskorších predpisov.

Zákon č. 365/2004 Z.z. o rovnakom zaobchádzaní v niektorých oblastiach a o ochrane

pred diskrimináciou a o zmene a dopĺnení niektorých zákonov (antidiskriminačný zákon ).  

Nariadenie vlády SR č. 238/2004 Z.z. o rozsahu vyučovacej činnosti a výchovnej

činnosti pedagogických zamestnancov,

Vyhláška MŠ SR č. 291/2004 Z.z., ktorou sa určujú podrobnosti o spôsobe ustanovenia

orgánov školskej samosprávy o ich zložení, o ich organizačnom a finančnom zabezpečení,

Vyhláška MŠ SR č. 311/2004 Z.z. o poskytovaní štipendií žiakom stredných škôl,

Vyhláška MŠ SR č. 706/2004 Z. z. , ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠ SR č. 145/1996 Z.z. o prijímaní na štúdium na stredných školách v znení neskorších predpisov.

Vyhláška MŠ SR č. 510/2004 Z.z. o ukončovaní štúdia na stredných školách a o ukončovaní prípravy v odborných učilištiach a učilištiach.,

Vyhláška MŠ SR č. 137/2005 Z.z. o školských inšpekciach,

Metodický pokyn č. 5/2005 – E  z 11. marca 2005 k vyplňaniu nových školských tlačív k maturitnej skúške  

Metodické pokyny

MŠ SR zo dňa 31. augusta 2004 číslo CD – 2004- 12003/23597-1: 095 s platnosťou od septembra 2004 k výchove a vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách. Metodické pokyny na hodnotenie a klasifikáciu žiakov  s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách. Záznam o evidencii individuálne integrovaného žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v základnej a strednej školy ( formulár ). Metodicko- informatívny materiál MŠ SR zo dňa 31. augusta 2004 číslo CD- 2004-12004/23602-1:095 s platnosťou od 2. septembra 2004 „ Žiak s poruchami správania v základnej a strednej škole „.

Metodický materiál k integrácii – vypracovala Štátna školská inšpekcia, Bratislava 2004 materiál je zverejnený na web stránke MŠ SR,

Pokyn MŠ SR č. 1/2004 – E z 1. decembra 2004, ktorým sa upravuje postup školy pri určovaní priemerného prospechu žiakov základných škôl na účely poskytovania dotácie na štipendium pre dieťa v hmotnej núdzi,

Pokyn MŠ SR č. 4/2005- E z 1. marca 2005, ktorým sa určuje postup poskytovania finančných prostriedkov zriaďovateľom škôl na riešenie havarijných situácii.   

 

 

VYHODNOTENIE SPLNENIA ÚLOH

za šk. rok 2004/2005

 

1.   Výchovnovzdelávací  proces:

 

      Úlohy VVP v školskom roku 2004/2005 boli splnené.

-     Hlavná pozornosť bola venovaná realizácii vyhlášky MŠ SR č. 510/2004 Zb.

      zákonov o ukončení štúdia.

      Štúdium úspešne ukončilo :        23 študentov nadstavbového štúdia a

                                                      6 študentov štúdia jednotlivých predmetov

                                                      maturitnou skúškou.

 

                                                      75 žiakov 3. ročníkov učebných odborov murár,

                                                      stolár, inštalatér, maliar a klampiar

                                                      so záverečnou skúškou- výučný list

 

                                                      9 žiakov 2.ročného učebného odboru stavebná

                                                      výroba so záverečnou skúškou – záverečné

                                                      vysvedčenie

 

-     Teoretické vyučovanie a OV boli zabezpečené v plnom rozsahu,

-     Výsledky VVP ( viď tabuľka )

-     Vyučovanie  doplnených  osnov a tém. Plánov – enviromentálna výchova, OČAP, Výchova k rodičovstvu boli zabezpečené,

-     Pozornosť bola venovaná problémovým žiakom, komunikácii s rodičmi, 

      ( výchovný poradca, triedny učitelia ), Úradom soc. vecí a rodiny a KPPP,

-     Bola vybudovaná učebňa informatiky, na ktorej sa zabezpečilo vyučovanie v plnom rozsahu,

-     Celý pedagogický zbor učitelia aj MOV zabezpečovali aktívnu ochranu žiakov pred sociálno patologickými javmi – záškoláctvo, užívanie

      alkoholických nápojov, drog a fajčenie ( zákon o ochrane nefajčiarov )

-     Triedny učitelia a MOV si splnili úlohy na požadovanej úrovni.

    

2.  Výchovný poradca a koordinátor drogovej závislosti:

 

Výchovný poradca si svoje úlohy splnil.

            Bola zabezpečená spolupráca:     triedny učiteľ – rodičia

                                                                výchovný poradca – triedny učiteľ

                                                                výchovný poradca – rodičia

                                                                výchovný poradca – KPPP

                                                                výchovný poradca – Úrad soc. vecí a rodiny

            V rámci prevencie voči negatívnym soc. patologickým javom sa premietali všetky

            dostupné zakúpené videokazety zamerané boju proti drogám, fajčeniu a alkoholizmu.

          - Výchova k rodičovstvu

          - Ľudské telo

            V rámci duševného zdravia – video „ Stres „

            Počas školského roka sme sa zúčastnili rôznych aktivít:

  1. Výstava – Zdravý životný štýl

  2. Kultúrne akcie – divadelné predstavenia

            Zabezpečili sme vyvesenie plagátov boja proti rasizmu, xenofóbii ,  intolerancie a proti

            drogám, ktoré sme vysvetľovali na hodinách Obč. náuky, náuky o spoločnosti a na

            triednických hodinách.

 

3.  Besedy, výstavy, exkurzie, súťaže:

Plán bol splnený v plnom rozsahu.

Významné akcie:

-     účasť na výstave v BRNE so zameraním na stavebníctvo

-     zdravý životný štýl –TMM

-     architektúra v meste TN ( piaristický chrám )

-     tématické exkurzie – návšteva stavenísk

-     súťaž BOZP ( SOU stav. sa umiestnilo na 3.mieste v rámci SOU stavebných )

-     matematická súťaž

 

4.  Ekológia a enviromentálna výchova:

Plán ekológie a enviromentálnej výchovy bol splnený.

Na OV žiaci plnili úlohy podľa plánu EV. Na hodinách ekológie, jednotlivých predmetoch a triednických bolo vhodne zaradené video:

-     slovenské ekosystémy

-     Slovensko krajina pod Tatrami

-     životné prostredie Slovenska

-     voda surovina v nebezpečenstve

-     vodné dielo Gabčíkovo

 

5.  Činnosť predmetových komisií:

      Predmetové komisie si svoje úlohy splnili.

-     zasadali pravidelne a podľa potreby

-     schválili plán práce

-     schválila tematické plány na šk. rok 2004/2005

-     prejednala výsledky ½ a koncoročných hodnotení

-     prejednala komisionálne skúšky – viď zápisnice

 

6.  Účasť na športových súťažiach

SOU stavebné sa zúčastnilo športových akcii organizovaných mestom Trenčín. Jednalo sa o cezpoľný beh, minifutbal, veľký futbal, halový futbal, basketbal, stolný tenis,  šachy. Škola sa zúčastnila aj turnaja v halovom a veľkom futbale o pohár „ Victory sport „, kde v halovom futbale postúpilo naše mužstvo do 2. kola, ktoré sa organizovalo v Pravenci.

 

 

     PLÁN PRÁCE

predmetovej komisie všeobecnovzdelávacích predmetov pre šk. rok 2005/2006

 

Predmety      :    SJ,NJ, AK, ON, TV, MAT, FYZ, CH, DEJ, EKOL, NoS,

Predseda PK :    Mgr. ADAMCOVÁ

Členovia PK   :    Ing. HROMNÍK Ing. DANÁČ, Mgr. KOKOŠKA, Ing. STAŠ, Mgr.   ZAJAC

 

Úlohy v školskom roku 2005/2006:

      Úsilie vyučujúcich sa bude zameriavať na prípravu vyučovacej hodiny, nielen z hľadiska obsahu, ale i formy. Budeme hľadať také metódy práce, ktoré podporujú samostatnosť žiakov a ich aktivitu. Na hodinách literatúry využijeme formu referátov z prečítanej literatúry.

      Vo všetkých predmetoch budeme dbať na osvojenie si základného učiva. Učivo budeme aktualizovať úpravou tématických plábov. Talentovaných žiakov zapojíme do matematickej olympiády. K zaostávajúcim žiakom zvolíme individuálny prístup. Pozornosť budeme venovať aj žiakom navštevujúcim nadstavbové štúdium.

 

      Osobný rast učiteľov :

  1. Účasť na seminároch poriadaných TMC, VIAC
  2. Účasť na kultúrno – spoločenských podujatiach mesta
  3. Štúdium odbornej literatúry

 

    Časový plán práce PK

 

  1. Zasadnutie: - august 2005

-    tématické plány

-    enviromentálna výchova v v EKL u SJL

-    hodnotenie komisionálnych skúšok a opravných skúšok

-    vypracovanie a schválenie plánu PK

-    úlohy pre vyučujúcich jednotlivých predmetov

 

  1. Zasadnutie: - január 2006

-    spojenie teórie s praxou vo výchovno-vyučovacom procese

-    príprava a hodnotenie polročných prác z MAT a SJL

-    konzultácie pre slabo prospievajúcich žiakov

-    použitie odbornej literatúry a iných učebných pomôcok na hodinách

 

  1. Zasadnutie:  - marec 2006

-    hodnotenie výchovno – vyučovacích výsledkov v I. polroku

-    výsledky komisionálnych skúšok

-    príprava MS a ZUS

-    hodnotenie matematickej súťaže a iných súťaží

 

  1. Zasadnutie : - jún-júl 2006

-    hodnotenie výchovno- vyučovacích výsledkov za II.polrok

-    príčiny neprospievania žiakov

-    komisionálne a opravné skúšky

-    vyhodnotenie MS a ZUS

-    vyhodnotenie práce PK

 

 

PLÁN PRÁCE

PK pre odborné predmety

 

PROFESIE:

   inštalatér, murár, stavebná výroba, stolár, maliar, stavebníctvo, drevárska výroba, klampiar stav. výroby

UČITELIA:

   p. Gáborová – predseda

   Ing. Bašná, Ing. Hyžová Agnesa, Ing. Hyžová Soňa, Ing. Rástočná, Ing. Hancková, Ing. Klobušníková.

MAJSTRI OV:

   p. Zbín, p. poláček, p. Majtán, p. Trokan, p. Kováč J., p. Kováč M., p. Ďuržo, p. Zuštín, p. Hlucháň, p. Švančárek, p. Holba, p. Breznický,

   p. Vlna, p.Bc Rehák.

 

Zameranie činnosti

-      pre školský rok 2005/2006 vypracovať tématické plány inštalatér, maliar a murár podľa nových učebných osnov, teoretické vyučovanie a OV.

-      schváliť a pripomienkovať tématické plány- presuny učiva podľa požiadaviek OV

-      aktívne spolupracovať s majstrami OV

-      rozvíjať medzipredmetové vzťahy

-      navštevovať žiakov na OV

-      kontrolovať absenciu a ihneď ju riešiť

-      okamžite riešiť problémy

-      venovať sa výchove k rodičovstvu, ochrane životného prostredia

-      venovať sa neprospievajúcim žiakom, hľadať ich dôvody

-      spolupracovať s výchovným poradcom a koordinátorom drogovej závislosti

-      organizovať odborné exkurzie, návštevy rôznych podujatí

-      zdôrazňovať bezpečnosť práce, dodržiavať bezpečnostné predpisy

-      pomáhať žiakom pri prekonávaní adaptačných problémov

-      prípravné pohovory k ZUS, maturitným skúškam

-      kontakty na firmy

-      pripraviť prezentáciu SOU                                            T: od septembra

-      navštevovať výchovných poradcov a žiakov ZŠ počas šk. roka – voľba povolania

 

              Časový plán zasadnutí PK šk. rok 2005/2006

               August – september

 

1.     Zahájenie práce v PK v šk. roku 2005/2006

Termín : august 2005                           Zabezpečí: predseda PK

2.     Vypracovanie a schválenie témat plánov

Termín: august 2005                            Zabezpečí: predseda PK

3.     Vyhodnotenie komisionálnych skúšok a skúšok v náhradnom termíne

Termín: august 2005                            Zabezpečí: predseda PK

4.    Schválenie plánu exkurzií

Termín: september 2005                      Zabezpečí: predseda PK , Z TeV, Z OV

 

 

November - december

 

1.    Riešenie slabo prospievajúcich žiakov, opatrenia – ¼ ročná klasifikačná porada.

      Termín: november 2005                      Zabezpečí: predseda PK, Z TeV, Z OV

2.    Vzájomná hospitácia, odovzdávanie si skúsenosí

3.    Plnenie učebných osnov

      Termín: december 2005                      Zabezpečí: predseda PK, učitelia, MOV

 

Január- február

 

1.      Vyhodnotenie výchovno – vyučovacích výsledkob za I. polrok

       Termín : január 2006                          Zabezpečí: členovia PK

2.      Opatrenia na skvalitnenie výsledkov

       Termín: február 2006                         Zabezpečí: všetci učitelia PK

 

Marec – apríl

 

1.     Príprava a schválenie maturitných tém.

      Termín: 15.marec 2006                     Zabezpečí: Z TeV, predseda PK, učitelia jedn. predmetov

2.     Výchovné využitie – Deň učiteľov

      Termín: marec 2006                         Zabezpečí: členovia PK

3.     Spolupráca s výchovným poradcom

¾ ročná klasifikačná porada – upozornenie na neprospievajúcich žiakov

Termín: apríl 2006                           Zabezpečí: predseda PK, členovia PK

4.     Príprava a schválenie tém na ZUS

Termín: apríl 2006                           Zabezpečí: predseda PK, členovia PK

 

                Máj – jún

 

1.      Príprava na ZUS

 Termín: máj 2006                            Zabezpečí: predseda PK

2.      Zhodnotenie práce PK

3.      Výchovno – vyučovacie výsledky – rozbor príčin neprospievajúcich žiakov

       a návrh na ich odstránenie

4.      Návrhy na zabezpečenie činnosti PK

5.      Vyhodnotenie exkurzií

                                                             Zabezpečí: predseda a členovia                       

 

              Odborný rast učiteľov a majstrov OV

 

-         účasť na odborných seminároch poriadaných rezortom KÚ, V I A C,

-         účasť na rôznych kultúrno-spoločenských podujatiach mesta ( dni otvorených dverí )

-         Ing. Hromník – dvojročné štúdium riadiacich pracovníkov – 2.ročník

-         Ing. Danáč      - dvojročné štúdium riadiacich pracovníkov  - 2.ročník

-         Ing. Hyžová Soňa – druhý ročník DPŠ

-         Ing. Staš                 - druhý ročník DPŠ

 

 

PLÁN

exkurzií na školský rok 2005/2006

 

      Drevárska a nábytkárska výroba, stolár:

 

September – odborný veľtrh drevo+ les Nitra

Október      - medzinárodný veľtrh WOOD – TER Brno

November  - výrobná prevádzka B.N.L. s.r.o. Považany

Apríl – máj – Vercajch, výstava Trenčín

Apríl – máj  - Zdravý životný štýl, výstava Trenčín

 

      Stavebníctvo:

 

      Október – výstavba polyfunkčného domu MAX Trenčín

      Marec – CONECO 2006

      Apríl – máj Vercajch, výstava Trenčín

                      Zdravý životný štýl, výstava Trenčín

      Október – tehelňa Lučenec, cementáreň Ladce

      December – Exkurzia Viedeň – NJ, architektúra

      Marec – CONECO, Bratislava

      Apríl   - stavebný veľtrh Brno

      Máj – november  - exkurzie na stavbách

 

      Slovenský jazyk, Dejepis:  

      Apríl – máj – návšteva divadelného predstavenia ( Nitra, Bralo, Bzince, Modra, Tajov )

      Máj- jún – návšteva hradu, galérie, múzea, piaristického kostola, synagogy

 

       V rámci tématických plánov:

 

      Farebné riešenia fasád – Trenčín výstavy – výtvarné. Architektúra historických pamiatok Trenčín

-         stavby v okolí

-         kotolne

-         čističky odpadových vôd

-         kotly – kostolná

-         zdravotné technické zariadenia

-         výstavy poriadané TMM

-         výstava AQUA

-         Vercajch

-         Triedni učitelia výlety

 

 

PLÁN

športových činností na školský rok 2005/2006

 

Športové akcie organizované školou:

 

I.         Marec 2006 – veľkonočný turnaj o putovný pohár riaditeľa školy v halovom futbale – kvalifikácia I.

II.        Marec 2006 – veľkonočný turnaj o putovný pohár riaditeľa školy v halovom futbale – kvalifikácia II + finále + vyhodnotenie.

III.       V mesiacoch máj a jún podľa rozvrhov hodín a termínov maturitných a záverečných skúšok sa uskutočnia účelové cvičenia

         číslo I. a II. so žiakmi prvého a druhého ročníka.

 

Športové akcie organizované mestom Trenčín a KCVČ:

 

      SOU stavebné sa prihlásilo do športových súťaží organizovaných mestom Trenčín a KCVČ na základe ponukové listu  v týchto súťažiach:

-       cezpoľný beh – 28.9.2005 na Ostrove

-       basketbal

-       stolný tenis

-       plávanie

-       volejbal

-       halový futbal

-       malý futbal

-       veľký futbal

-       šach

Všetky termíny uvedených súťaží budú postupne upresňované mestom Trenčín a KCVČ podľa kapacít v meste.

 

 

PLÁN

práce výchovného poradcu a koordinátora drogovej prevencie na školský rok 2005/2006

 

  1. Depistáž – mapovanie problémových žiakov – dotazníky a iné metódy v spolupráci s triednymi učiteľmi, majstrami OV, psychológmi.

  2. Oboznámenie žiakov a spolupracovníkov s výchovným poradenstvom s dôrazom na „ vstupy „ do tried.

  3. Pomáhať žiakom prekonávať adaptačné problémy vo zvolenej profesii.

  4. Problémovým žiakom venovať zvýšenú pozornosť na všetkých vyučovacích hodinách a OV.

  5. Hľadať príčiny ich zlýhavania v prospechu, správaní, hľadať podmienky na konsolidáciu ich vývinu, uskutočňovať pohovory.

  6. Zabezpečovať prieskumy, akcie týkajúce sa najaktuálnejších otázok a problémov ( drogy, alkoholizmus, fajčenie, trestná činnosť ).

  7. V spolupráci s triednymi učiteľmi, majstrami OV, rodičmi, lekárkou riešiť neprítomnosť žiaka ( ihneď ).

  8. Problémy riešiť podľa potreby systematicky.

  9. Udržiavať kontakty s rodičmi.

  10. Venovať starostlivosť nadaným žiakom.

  11. Vykonávať konzultačnú činnosť pre žiakov, ich zákonných zástupcov, sociálnych pracovníkov s cieľom napomáhať žiakovi pri riešení osobného, osobnostného, vzdelanostného a profesionálneho vývinu a orientácie.

  12. Zúčastňovať sa odborných seminárov pre koordinátorov drogovej prevencie organizovaných KPPP. Na uvedené akcie podľa možnosti vysielať aj žiakov.

  13. Organizovať a zúčastňovať sa rôznych podujatí s drogovou tématikou.

  14. Spolupracovať s OR PZ v Trenčíne v oblasti prevencie ( krimilnalita mládeže, vyhľadávanie drog, ako sa chrániť pred drogou... ).

  15. Spolupracovať s KPPP v Trenčíne, sociálnymi kurátorkami, psychológmi, lekármi.

  16. Odborne vystupovať na pedagogických poradách, PK, vedení školy.

  17. Evidovať problémových žiakov, viesť záznamy o poradenstve, pohovoroch, riešeniach.

  18. Zriadiť a vybudovať kabinet výchovného poradcu ( literatúra, informačné a metodické materiály, právne normy, videofilmy, počítačové programy a pod ).